Een toekomst voor iedereen

Door Hink Speulman op 23 februari 2022

Op 16 maart stemt u voor een nieuwe gemeenteraad. Het politieke programma van de Partij van de Arbeid voor de nieuwe raadsperiode van vier jaar draagt de titel ‘In takomst foar elkenien’. En dat is precies waarvoor de PvdA staat: bestaanszekerheid, vrijheid, gelijkwaardigheid, solidariteit en duurzaamheid. Onze vijf kernwaarden.

Partijen ‘rechts van het midden’ hebben heel ándere ideeën over wat belangrijk is.

Een voorbeeld: duurzame ontwikkeling betekent voor de PvdA investeren in
kansen en bestaanszekerheid voor de huidige generaties, rekening houdend met toekomstige generaties en zonder hen tekort te doen. Rechtse partijen vinden investeren in duurzaamheid, energiebesparing en het zoeken naar nieuwe energiebronnen verspilde moeite – weggegooid geld.

Anders dan ‘rechts’ streeft de PvdA naar een toekomst voor iedereen, nu en later, en zonder uitsluiting of achterstelling van (groepen) mensen. Door sámen te zorgen voor kansen voor de jeugd: goed onderwijs, stageplekken en voldoende banen. Sámen te werken aan betaalbare woningen voor
jong en oud, duurzaamheid, financiële zekerheid en liefdevolle zorg voor iedereen. Sámen te bouwen aan een samenleving waarin iedereen wordt gezien, meedoet en tot bloei kan komen.
Dit vraagt om een gemeente die tússen de inwoners staat: toegankelijk, luisterend. Een betrouwbare overheid die op haar beurt de inwoners vertrouwt. Die mensen invloed geeft op zaken die voor hen belangrijk zijn. Een gemeente die opkomt voor iedereen die kwetsbaar is of hulp nodig heeft.

Help de Partij van de Arbeid op 16 maart met uw stem om dit te bereiken.

Dit is de bijdrage van Hink Speulman aan de Spreekbuis in de Feanster van 23 februari 2022

Hink Speulman

Hink Speulman is jarenlang in zowel de commerciële als de publieke branche werkzaam geweest. Zijn belangstelling gaat uit naar mens en samenleving, evenals naar kunst en cultuur. Sinds december 2020 gepensioneerd, maar ‘niets doen’ is niet zijn stiel. Hink beschouwt zichzelf als een rechtgeaarde en kritische sociaaldemocraat, maar géén meeloper in een beweging.

Meer over Hink Speulman