Verkiezingsprogramma 2022

De Partij van de Arbeid wil zich inzetten voor een sociaal Achtkarspelen. Een gemeente waar we de dingen samen doen. Dat doen we al en daar gaan we mee door. Ook na de verkiezingen op 16 maart 2022. Wat onze keuzes zijn leest u in ons verkiezingsprogramma. De belangrijkste thema's zijn wat ons betreft: voldoende woningen, liefdevolle zorg, perspectief voor onze jongeren, een zeker bestaan, duurzame toekomst en behoud van wat onze gemeente bijzonder maakt!

In takomst foar elkenien PvdA Achtkarspelen verkiezingsprogramma 2022Dit programma is gemaakt samen met maatschappelijke organisaties en de leden. Nadat we gesprekken met hen hebben gevoerd hebben we standpunten voorgelegd aan de leden. De leden hebben een waardevolle bijdrage geleverd door met tekstwijzigingen nog beter te verwoorden wat de standpunten van de PvdA in Achtkarspelen zijn.
Daarmee is dit een verkiezingsprogramma van de PvdA in Achtkarspelen voor de inwoners van Achtkarspelen geworden.
Als lokale afdeling van een landelijke partij weten we maar al te goed dat wat er in onze gemeente speelt voor een belangrijk deel wordt beïnvloed door wat buiten de gemeentegrenzen gebeurt en besloten. Daarom gebruiken we onze organisatie om via ‘onze mensen in Den Haag’ de landelijke politiek bewust te maken van wat hier speelt en wat de inwoners van Achtkarspelen nodig hebben.
Ondanks dat dit een lijvig document is, is het natuurlijk nog steeds niet compleet. Als het nodig is vallen we terug op de sociaaldemocratische waarden waarvoor de PvdA staat en onze basisverklaring die in dit programma is opgenomen.
Wát onze keuzes zijn leest u in ons verkiezingsprogramma. De belangrijkste thema’s zijn wat ons betreft: voldoende betaalbare woningen, ondersteuning en liefdevolle zorg, perspectief voor onze jongeren, een zeker bestaan, duurzame toekomst en behoud van wat onze gemeente bijzonder maakt!
Op 11 december 2021 heeft de ledenvergadering dit programma vastgesteld. De kandidaten van de PvdA gaan graag voor en ná de verkiezingen met u in gesprek over onze standpunten!

Hink Speulman, lijsttrekker PvdA Achtkarspelen

Aafke Postma, voorzitter PvdA Achtkarspelen

Download het programma hier: PvdA Achtkarspelen Verkiezingsprogramma 2022 2026 In takomst foar elkenien