Verkiezingen

13 maart 2019

Op woensdag 20 maart mogen we onze stem uitbrengen voor de verkiezingen van provinciale staten en het waterschap. Deze verkiezingen zijn belangrijk voor de provincie waarin wij wonen. Met jou stem heb je wat in te brengen! Met jouw stem kun je dromen waar maken. Wat voor provincie Fryslân wil jij voor jouw toekomst?

Namens de PvdA Achtkarspelen sta ik op nummer 17 van de kieslijst van de provinciale staten. Ik wil graag een bijdrage leveren aan een provincie die van ons allemaal is. Een mienskip waarin niemand achterblijft en niemand wordt uitgezonderd. Met een krachtig programma wil mijn PvdA in de komende jaren een toekomst voor iedereen in ons mooie Fryslân. Ons PvdA programma wil een mienskip met een goed sociaal, gezond, betaalbaar, woonbaar en een duurzame toekomst in de prachtige landschappen van de provincie. We willen met onze PvdA werken aan leefbare dorpen met een hechte mienskip waar het voor iedereen, van jong tot oud, goed wonen is. In een landschap waar ruimte is voor ontwikkeling en plannen van alle inwoners.

Voor mij is het belangrijk dat we in onze mienskip goed kunnen wonen. Dat er woningen beschikbaar zijn voor iedereen, voor jongeren, starters, gezinnen en voor senioren, waarbij het wonen wordt gecombineerd met zorg. De Friese PvdA wil minder aansturing vanuit de provincie en maakt zich sterk als het gaat om wonen in onze steden en op het platteland. De PvdA wil werken aan nieuwe betaalbare woonconcepten in de Friese dorpen om leegloop te voorkomen.

In onze participatiemaatschappij is de zorg voor elkaar met het oog op nu en in de toekomst, belangrijk en is zeker in onze dorpen nodig. In de Friese mienskip hebben we te maken met vergrijzing die in de komende jaren alleen maar gaat toenemen. Bij die toenemende vergrijzing in Fryslân is langer zelfstandig en fit blijven wonen een middel om vereenzaming tegen te gaan. De Friese PvdA wil daar in de komende jaren beleid op zetten. Dat doen we door te gaan voor meer preventie in Fryslân. Door goed samen te werken met andere instanties en met culturele interventies en door een bijdrage te leveren aan het langer fit zijn.

We hebben iedereen die werkt in de zorg hard nodig. Kwaliteit van zorg, bereikbaarheid en maatwerk moeten voorop staan. Bevoegd en bekwaam personeel en goed betaalbare zorg, rekening houdend met de wensen van de cliënt/patiënt. Kortom de handen ineen in Fryslân de komende jaren.

De PvdA wil investeren in een goed toegankelijk onderwijs. In nieuwe vormen van leren. In iedereen de kans te geven om mee te doen in onze Friese mienskip. In ontmoetingsplekken voor jongeren.

Ik kies bij mijn PvdA voor een sterke mienskip waar iedereen zich thuis voelt en waar we het samen gaan doen. Een Fryslân waar we onze dromen en die van onze kinderen, waar kunnen maken. Als jij daar ook aan mee wil doen stem dan op 20 maart op de PvdA en help ons dromen waar te maken. Jouw stem telt op 20 maart.

Sonja Nicolai