Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag

Door Bram Sikkema op 28 februari 2022

Kandidaat in de spotlight: Bram Sikkema

Bram Sikkema uit Drogeham is aardig en behulpzaam. Als een leerling op school een probleem heeft waar direct iets aan gedaan moet worden komt hij direct in actie. Daarvoor mag je hem zelfs wakker maken! Uit zijn politieke voorbeelden blijkt dat naast muziek, Europa zijn interesse heeft.

Waarom kies jij voor de Partij van de Arbeid?
De PvdA is een brede progressieve partij die opkomt voor kwetsbare groepen en tegelijkertijd mensen uit verschillende lagen van de bevolking met elkaar verbindt. Dat spreekt mij aan.

Europa
Bram heeft ontzettend veel interesse in Europa. Zijn politieke voorbeelden zijn Jacques Delors en Max van der Stoel. Sociaal-democraten die zich met hart en ziel in hebben gezet voor het Europese ideaal van vrijheid, samenwerking en eenheid in verscheidenheid. Voor een Europa dat meer is dan geld, voor een menselijk en sociaal Europa.

Anneke en Jaap Jongejan van het streekpad NFW samen met Bram Sikkema en Hink Speulman

Bram samen met Anneke en Jaap Jongejan van het streekpad NFW en Hink Speulman

Kunst en cultuur
De liefde voor de Friese taal blijkt wel uit het feit dat Bram docent Fries is. Maar zijn liefde voor cultuur gaat verder. Bram: “Ik vind dat er meer aandacht moet zijn voor kunst en cultuur. Breng de mooie plekken van Achtkarspelen goed in kaart. Laat ook zien waar iets voor staat. De geschiedenis van Achtkarspelen moet meer tot leven worden gebracht. Beter bereikbaar zijn voor de inwoners. En vanzelfsprekend moeten we inwoners hier bij betrekken.”

Van Radio Veronica tot Kink FM
Bram heeft interesse in muziek. Niet alleen muziek luisteren. Wat hij graag nog eens zou willen doen is de muziek voor de radio samenstellen. Zoals The Beatles, John Lennin, Leonard Cohen, Britpop en muziek uit de jaren ‘6- e ’70. Het liefst bij Radio Veronica of Kink FM!

pleats Bouwekleaster

Waar kun jij heel hard om lachen? Om cabaretiers zoals Hans Teeuwen of Youp van ’t Hek
Wat is volgens jou de mooiste plek van Achtkarspelen? Buweklooster met mooie historische boerderijen en de Hamster Mieden. Hier voel ik mij thuis.
Welk motto is op jou van toepassing? Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Bram Sikkema

Bram is werkzaam in het voortgezet onderwijs. Hij heeft daarnaast interesse in de politiek buiten onze gemeentegrenzen. Bram heeft uitgesproken dat hij bereid is zich actief met het bestuurlijke en vertegenwoordigende werk van onze afdeling bezig te houden.

Meer over Bram Sikkema