Otto Veenstra nieuw raadslid voor de Partij van de Arbeid

Door Hink Speulman op 8 oktober 2022

In de raadsvergadering van 13 oktober aanstaande zal Otto Veenstra uit Augustinusga worden geïnstalleerd als raadslid voor de Partij van de Arbeid. Hij volgt Wia Boonstra op die eerder besloot om gezondheidsredenen te stoppen. Wia neemt op 13 oktober tijdens de raadsvergadering officieel afscheid.

Fractievoorzitter Hink Speulman: “Otto is een warme persoonlijkheid, gemotiveerd, kritisch en enthousiast. Hij maakt zich sterk voor een sociale, kansrijke samenleving, zet zich in voor de voorzieningen in de dorpen en strijdt aanhoudend tegen onrecht.”

Het aankomende raadslid heeft inmiddels al kennisgemaakt met de fracties van Partij van de Arbeid en GroenLinks. Beide fracties werken – zoals bekend – in Achtkarspelen nauw samen.

Over Otto Veenstra:
Otto Veenstra houdt van foute grappen. En hij zit nooit stil. Van beroep is hij opbouwwerker en jongerenwerker. Maar ook in zijn vrije tijd zet hij zich in voor jongeren. Daarnaast is hij onder andere voorzitter van Surhuizum Open Air, secretaris van de Energy Koöperaasje De Harkema en betrokken bij de realisering en inrichting van het W.B. van der Kooiplantsoen in zijn dorp. Bovendien is Otto actief lid van de Partij van de Arbeid in Achtkarspelen en dus binnenkort raadslid voor die partij. Wie een beroep doet op Otto krijgt niet snel ‘nee’ te horen.

Hink Speulman

Hink Speulman is jarenlang in zowel de commerciële als de publieke branche werkzaam geweest. Zijn belangstelling gaat uit naar mens en samenleving, evenals naar kunst en cultuur. Sinds december 2020 gepensioneerd, maar ‘niets doen’ is niet zijn stiel. Hink beschouwt zichzelf als een rechtgeaarde en kritische sociaaldemocraat, maar géén meeloper in een beweging.

Meer over Hink Speulman