Door Hink Speulman op 21 maart 2022

Nieuwe fractie PvdA Achtkarspelen bekend

De nieuwe fractie van de Partij van de Arbeid in Achtkarspelen zal bestaan uit Hink Speulman en Wia Boonstra. Hink Speulman (Buitenpost) was lijsttrekker bij de verkiezingen. Hij was in de vorige periode ook al raadslid. Angela Visser uit Houtigehage heeft besloten af te zien van een raadszetel. Het is haar niet gelukt om tijdig een passende woning voor haar en haar gezin in Achtkarspelen te vinden.

Wia Boonstra (Surhuisterveen) stond nummer vijf op de lijst en kreeg 90 voorkeursstemmen. Weliswaar onvoldoende voor een voorkeurszetel maar wel veel steun van de kiezers in Achtkarspelen. Wia hierover: “Ik fiel my stipe troch de minsken dy’t har stim oan my jûn hawwe. Ik haw ek hiel folle sin om no as riedslid oan de slach te gean.” Wia was hiervoor onder andere penningmeester binnen het afdelingsbestuur en nauw betrokken bij de verkiezingscampagne.

Bram Sikkema (Drogeham) wordt steunfractielid. Zijn werk als leraar en mentor op een school voor voortgezet onderwijs is minder makkelijk te combineren met het raadslidmaatschap. Hij wil daarom als lid van de steunfractie zijn bijdrage leveren.

Hink Speulman

Wia Boonstra

Bram Sikkema

Hink Speulman

Hink Speulman is jarenlang in zowel de commerciële als de publieke branche werkzaam geweest. Zijn belangstelling gaat uit naar mens en samenleving, evenals naar kunst en cultuur. Sinds december 2020 gepensioneerd, maar ‘niets doen’ is niet zijn stiel. Hink beschouwt zichzelf als een rechtgeaarde en kritische sociaaldemocraat, maar géén meeloper in een beweging.

Meer over Hink Speulman