1 Mei: Dag van de Arbeid

Door Hink Speulman op 10 april 2023

Sinds 1890 gaat 1 mei over werk, goede werkomstandigheden, een fatsoenlijk loon, bescherming van mensen die dat werk doen, en nog veel méér.

Helaas valt er na al die jaren nog steeds een hoop te verbeteren, want anno 2023 slaagt een groeiende groep werkenden er niet in om nog langer van het inkomen rond te komen. Een vaste baan is voor velen eerder een droom dan werkelijkheid en de pensioenen lopen al jaren achter bij de prijs- en kostenontwikkeling.
Dit maakt de Dag van de Arbeid nog steeds actueel en relevant.

Het is een mooie traditie binnen de Partij van de Arbeid om samen 1 mei te vieren. Als een internationale feestdag voor solidariteit en arbeidsrechten. Daarom nodigt de Partij van de Arbeid in Achtkarspelen leden, sympathisanten en geïnteresseerden van harte uit om deze dag gezamenlijk te vieren met een GEZELLIGE LUNCH, met als spreker o.a. statenlid Jaap Stalenburg.

Wanneer:
Maandag 1 mei 2023 van 12.00 tot 14.00 uur.
Inloop vanaf 11.30 uur.

Waar:
Dorpshuis De Bining,
Simke Kloostermanstraat 7, 9286 EP Twijzel.

Voor wie:
Voor jong en oud, het hele gezin is welkom!

Kosten:
De lunch is helemaal GRATIS. De lunch wordt u aangeboden door de PvdA in Achtkarspelen.

Opgeven:
U kunt tot en met 26 april opgeven of u komt en met hoeveel personen
per telefoon: 06-22 445 634
per e-mail: [email protected]

Graag tot ziens!

PvdA Achtkarspelen – in takomst foar elkenien!

Hink Speulman

Hink Speulman is jarenlang in zowel de commerciële als de publieke branche werkzaam geweest. Zijn belangstelling gaat uit naar mens en samenleving, evenals naar kunst en cultuur. Sinds december 2020 gepensioneerd, maar ‘niets doen’ is niet zijn stiel. Hink beschouwt zichzelf als een rechtgeaarde en kritische sociaaldemocraat, maar géén meeloper in een beweging.

Meer over Hink Speulman