Een luisterend oor

Door Wia Boonstra op 25 februari 2022

Kandidaat in de spotlight: Wia Boonstra

Wia Boonstra uit Surhuisterveen komt uit een rood nest. Ze kan zich dan ook niet voorstellen dat ze kiest voor een andere partij. Niemand uitsluiten, iedereen betrekken: dat is voor haar de Partij van de Arbeid. Dat geldt ook voor haar dagelijks leven. Als coach en psychodiagnostisch werkende zet ze zich in voor het welzijn voor anderen. Maar veel mensen kennen haar vast ook door al het vrijwilligerswerk dat ze doet.

Waar voel jij je thuis?
“Ik ben een echte Wâldpyk. Opgegroeid in Rottevalle. Daarna heb ik heel lang in Harkema gewoond. Inmiddels voel ik me echt thuis in Surhuisterveen. Zeker op een mooie zomerse dag en iedereen in de buurt lekker buiten bezig is.”

Meer steun voor de meest kwetsbaren
Wia heeft oog en oor voor de kwetsbaren in onze samenleving. Ook in Achtkarspelen. Daarom vindt ze dat er niet op zorg en ondersteuning mag worden bezuinigd. “We moeten juist méér overhebben voor inwoners die onze hulp nodig hebben. Die in armoede leven. En we moeten mantelzorgers extra in het zonnetje zetten. Daar mag ook meer geld in worden geïnvesteerd.”

Flyeren voor het Europees Parlement

Campagne
Bij elke verkiezing is Wia actief betrokken bij de campagne. Ze is dan het liefst in gesprek met inwoners van de gemeente. “Het is een mooie kans om er achter te komen wat er leeft. Want vanzelfsprekend willen wij een leefbare gemeente en gelukkige en gezonde inwoners. Maar dat moet je niet alleen op papier bedenken. Inwoners van onze gemeente hebben vaak de beste ideeën!”

Wanneer kom jij direct in actie? Bij onrecht en wanneer iemand dringend hulp nodig heeft.
Wat is jouw levensmotto? Weinig woorden, maar daden.
Waar ben je trots op? Mijn drie kinderen die goed terecht zijn gekomen, mijn familie en mijn werk in de geestelijke gezondheidszorg.
Waar kun jij echt heel hard om lachen? Om grappen van kinderen, vrienden en familie. En om leuke situaties die niet alledaags zijn maar toch een flinke lach op je gezicht toveren.

Wia Boonstra

Meer over Wia Boonstra