Pluk de dag – met een lach!

Door Alie Ferwerda op 23 februari 2022

Kandidaat in de spotlight: Alie Ferwerda

Alie Ferwerda uit Augustinusga is enthousiast en een harde werker. Naast haar baan als medisch maatschappelijk werker is ze druk op de boerderij en zet ze zich in voor de PvdA. En als ze tijd over heeft, dan kookt ze een 7-gangendiner. En, je mag haar wakker maken als je hulp nodig hebt!

Waarom kies jij voor de Partij van de Arbeid?
“De PvdA strijdt al jaren voor een sociale, fatsoenlijke en eerlijke politiek voor iedereen. De ongelijkheid tussen mensen moet kleiner worden: voor iedereen goed werk en daarbij een goed salaris. En een fijne plek om te wonen. Vanzelfsprekend moet iedereen de goede zorg krijgen die hij of zij nodig heeft. Daar staat de PvdA voor.”

Goed wonen
Op de vraag wat Alie zou doen als ze een dag de baas zou zijn hoeft ze niet lang na te denken: “Ik wil er dan voor zorgen dat iedereen zelf kan kiezen waar hij kan wonen. In een betaalbare woning. In het dorp waar hij zich thuis voelt, mensen kent en mee kan doen!”

Het rode nest
Sociaal democratie heeft Alie met de paplepel meegekregen. Ze is trots op haar ouders. “Zij hebben mij geleerd om sociaal te zijn en alle mensen gelijk te behandelen. En ze hebben mij gestimuleerd om een vak te leren. Daarom zijn mijn ouders echt een voorbeeld voor mij!”

Natuur: rust en energie
Alie houdt van de rust van de natuur. Ze is graag bij het kanaal aan de Reint van de Featswal in Augustinusga. Maar ze komt er ook op om energie op te doen: “De ruimte, het water en het uitzicht geeft me rust en tegelijkertijd energie.”

Wat is je levensmotto? Carpe Diem met een lach.
Waar kennen de mensen je van? Naast de PvdA van de feestweek en Dorpsbelang in Augustinusga

Alie Ferwerda

Alie heeft werkervaring in de zorg. Ze heeft diverse vrijwilligersfuncties bekleed, waaronder voorzitter Plaatselijk Belang. Als voorzitter van de PvdA-afdeling heeft ze koersvast geopereerd en eraan bijgedragen dat de partijorganisatie bleef werken. Een ander kenmerk is haar activiteit naar binnen en naar buiten. Als schaduwfractielid heeft zij zich danig voorbereid op een actieve rol in

Meer over Alie Ferwerda