Door op 2 mei 2015

Waardering trouwe leden PvdA Achtkarspelen.

De viering van de dag van de arbeid valt traditioneel bij de Partij van de Arbeid op 1 mei. De dag wordt gevierd met herdenkingen en meetings. 1 mei is ook de dag dat bij de PvdA de trouwe leden in het zonnetje worden gezet. Bij de PvdA afdeling Achtkarspelen werden drie trouwe leden beloond met een speld en een oorkonde.
Martinus Jongsma uit Surhuisterveen ontving de uit handen van oud voorzitter Jan F. Kloosterman de gouden speld voor zijn 50 jarig lidmaatschap van de partij. Jongsma was voor de PvdA een aantal jaren wethouder in de Gemeente Achtkarspelen.
Aan Willem van de Bijl uit Buitenpost werd ook een gouden speld uitgereikt voor het feit dat hij ruim 50 jaar lid van de PvdA is. Van der Bijl was tijdens zijn lidmaatschap jaren penningmeester van de afdeling Achtkarspelen.
Jan Rodenhuis uit Surhuizum ontving de zilveren speld voor zijn 25 jarig lidmaatschap van de PvdA. Rodenhuis was voor de PvdA een aantal jaren wethouder in de inmiddels opgeheven gemeente Nijefurd.

Door bestuurslid Joop Bekkema werden de onderscheidingen opgespeld. Aan de partners van de onderscheiden leden werden boeketten rozen uitgereikt. Ook werd aan alle seniorleden van de PvdA afdeling Achtkarspelen op 1 mei een rode roos uitgereikt.

Martinus Jongsma

Jan Rodenhuis