1 september 2012

PvdA’ers op 10 september in debat over woningbouw

Buitenpost – Drie prominente PvdA’ers gaan op maandag 10 september met het publiek in debat tijdens een algemene politieke avond van de PvdA Achtkarspelen. Thema van het debat is de stagnerende woningbouw.

In Achtkarspelen en ook elders is grote vraag naar starterswoningen en goedkope huurwoningen. Tegelijkertijd stagneert de woningbouw, gaan bouwondernemers failliet en worden werknemers werkloos. Waar ligt de oplossing van dit probleem?

Tijdens het openbare debat gaan drie PvdA’ers in gesprek met het publiek . Als voorzitter van FNV-Bouw bracht John Kerstens in 2010 een bezoek aan Achtkarspelen. Op 10 september is hij er weer, nu als kandidaat Tweede Kamerlid voor de PvdA (plaats 10). Ook de tweede gast, Jacques Monasch uit Sneek, was eerder in Achtkarspelen. Hij bezocht in januari 2011 op uitnodiging van de SWA verschillende projecten en toonde zich enthousiast over de SWA: een woningcorporatie die de taken uitvoert zoals het moet. Derde gast is PvdA gedeputeerde Hans Konst van de provincie Fryslân.

De PvdA Achtkarspelen hoopt op een levendig en inspirerend debat dat een oplossing voor de grote problemen in de woningbouw iets dichterbij zal brengen.