16 oktober 2013

PvdA Achtkarspelen maakt kennis met Robbert Baruch.

Kandidaat  PvdA-lijsttrekker  voor Europarlement in Boelenslaan

Op zaterdag 12 oktober bracht Robbert Baruch een kennismakingsbezoek aan de PvdA Achtkarspelen. Dat gebeurde tijdens een informeel gesprek aan de keukentafel bij fractievoorzitter Gerda Postma. Baruch is een van de vijf PvdA’ers die het lijsttrekkerschap van de PvdA-fractie voor de verkiezingen van het Europarlement ambieert. Die verkiezingen zijn op 22 mei 2014. De PvdA Achtkarspelen was benieuwd wat Baruch in het Europarlement denkt te kunnen betekenen voor Fryslân en voor een gemeente zoals Achtkarspelen.

2013 12 oktober Robbert Baruch 1Onderwerp van gesprek was onder meer het Nationaal Landschap  De Noardlike Fryske Wâlden. Een prachtig kleinschalig landschap met elzensingels en dykswâllen dat uniek  is in Nederland. De boeren in het gebied zijn al jaren betrokken bezig met  erantwoord agrarisch natuurbeheer. Vanuit Europa zou volgens de PvdA Achtkarspelen subsidie verstrekt kunnen voor de ontwikkeling van het landschap in combinatie met de leefbaarheid van het gebied. Stimulering van recreatie en toerisme vanuit Brussel zou ook wenselijk zijn.

Dit eerste gesprek was informatief en geanimeerd. Afspraak is dat er contact zal blijven met de PvdA Achtkarspelen die op  haar beurt Baruch kritisch zal volgen op weg naar het Europese Parlement.