Door op 2 juni 2013

Muziek, Thialf en Prins.

De afgelopen week zat vol met Friezen en Friezinnen in Den Haag en zaken waar we in onze Provincie hard voor moeten strijden. Op zulke momenten ben je als volksvertegenwoordiger uit de regio ‘de spin in het web’.
Heel bijzonder was het bezoek van een bus vol Shantykoorzingers van de ‘Stuyvesant sailors’ uit Wolvega e.o. Eerder had ik hen in Heerenveen ontmoet toen zij optraden in het centrum en zij me uitdaagden mee te zingen, samen met minister Plasterk.
Dat werd een groot succes, met veel plezier. Daarop wilden ze wel een keer zingen op Het Binnenhof! En dat hebben ze nu gedaan. Met veel publiek erbij, was dit een bijzonder mooie gebeurtenis.
Tegelijkertijd werd die dag een petitie aan de Tweede Kamer aangeboden door de vakbonden en de ‘Vrouwen van Prins Dokkum’. Zij strijden ervoor dat de manier waarop Prins Dokkum door een Noors bedrijf wordt leeggetrokken, wordt aangepakt door de beleidsregels bij ontslag aan te passen. 34 mensen worden hier ontslagen, terwijl er werk zat is en naar het buitenland gaat. Bij ontslag zou het gehele concern moeten worden beoordeeld.
En dan de los gebarsten strijd voor us Thialf! In heel het land en ook in het Haagse is dit het gesprek van de dag. Meer dan 40 jaar is Thialf de nationale –en internationale schaatstempel. En dat moet zo blijven!!

Zie ook:
www.hallofryslan.nl
www.lutzjacobi/twitter.com

Waar ben je naar op zoek?