8 december 2013

Kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen 2014.

Opname 104 (483x640)1.       Gerda Postma, vrouw, 47 jaar, Boelenslaan.
Gerda heeft zich bewezen als fractievoorzitter. Ze is ambitieus, gedreven en heeft leidinggevende capaciteiten. Met haar financiële kennis staat ze sterk in het debat. We zien in Gerda een betrokken lijsttrekker met een goed netwerk binnen en buiten de gemeente.

Opname 034 (483x640) 2.       Teun Nicolai, man, 60 jaar, Drogeham.
Een herkenbaar en ambitieus raadslid. Teun is volop aanwezig in de raadzaal en daarbuiten. Hij profileert zichzelf en de PvdA op de terreinen Ontwikkeling (economische zaken), Sociale Werkvoorziening, Kunst en Cultuur. Teun heeft plezier in het raadswerk, houdt als geen ander van het debat en bijt zich graag vast in onderwerpen.

Opname 051 (483x640)3.       Jaap Braams, man, 58 jaar, Surhuisterveen.
Na het vertrek van Sjon Stellinga heeft Jaap zich de afgelopen anderhalf jaar goed inwerkt als fractielid. Hij legt ook buiten het gemeentehuis graag en goed verbindingen. Jaap is een gedreven pleitbezorger voor de menselijke maat en leert nog iedere dag van het politieke spel.

Opname 077 - kopie (483x640) 4.       Aafke Postma, vrouw, 45 jaar, Buitenpost.
Nieuw als kandidaat-raadslid, maar niet in de politiek. Aafke heeft 8 jaar in Provinciale Staten gezeten en geldt als een politiek dier. Ze is sterk op de inhoud, ambitieus en gericht op relaties; zowel persoonlijke als bestuurlijke. Ze heeft veel bestuurlijke ervaring; binnen en buiten de politiek. Ze is deskundig op communicatie en ook de nieuwe media hebben (zowel in praktische als inhoudelijke zin) geen geheimen voor Aafke.

Opname 058 - kopie (483x640) 5.       Joop de Haan, man, 54 jaar, Buitenpost.
Vakbondsman in hart en nieren, die niets liever wil dan opkomen voor de ‘gewone man’. Hij maakt zich sterk voor arbeid, woningbouw voor de smalle beurs, schuldhulpverlening en de voedselbank, hoewel de laatste eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Joop vindt een grotere inzet van de PvdA in het ombudswerk noodzakelijk. Hij wil goed luisteren naar mensen, maar ook concrete zaken oppakken; bijvoorbeeld op het terrein van de werkgelegenheid.

Opname 074 (483x640)6.       Sietie Haagsma, vrouw, 57 jaar, Buitenpost.
Is sinds jaar en dag (vrijwillig) fractiemedewerkster. Zij wil zich de komende periode sterk maken voor ontwikkeling en uitvoering van dorpsvisies en een goede en gezonde toekomst voor de jeugd. Als ambtenaar (in Leeuwarden) weet ze hoe de (procedurele) hazen lopen. Ze heeft een positieve inbreng en maakt zich er sterk voor om de politiek dichter bij mensen te brengen; bijvoorbeeld door te vergaderen buiten het gemeentehuis.

Opname 064 (483x640) 7.       Sander Postma, man, 17 jaar, Boelenslaan.
Jong, ontwapenend en slim. Sander is weliswaar politiek onervaren, maar is bereid zich in onderwerpen te verdiepen. Hij kan een hoog abstractieniveau aan, maar wil ook gewoon de mouwen opstropen. Bijvoorbeeld door jongeren via de sociale media bij politiek te betrekken. Na zijn eindexamen wil Sander gaan studeren in Groningen, maar gaan wonen in Buitenpost.

IMG_84168.       Masir Zahir, man, 25 jaar, Buitenpost.
Zijn wieg stond in Kaboel, maar de afgelopen 16 jaar woonde hij in Nederland. Deze student Bestuurskunde aan de Thorbeckeacademie in Leeuwarden, wil zich graag inzetten voor sportvoorzieningen en werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt; een soort Melkertbanen. Hij wil jongeren aanspreken door middel van de sociale media en bedrijfsbezoeken.

9.    Johannes Dijkstra, man, 57 jaar, Surhuisterveen.
10.   Keihan Popal, man, 22 jaar, Buitenpost.
11.
Fokje Pama, vrouw, 50 jaar, Surhuisterveen.
12.   Johan Kootstra, man, 50 jaar, Buitenpost.
13.   Agneta Bekkema, vrouw, 28 jaar, Harkema.
14.   Mattie Pama – Nicolai, vrouw, 60 jaar, Kootstertille.
15.
Eddy Kloetstra, man, 58 jaar, Buitenpost.
16.   Grytsje Hoekstra, vrouw, 28 jaar, Surhuisterveen.
17.   Bonne Helfrich, man, 60 jaar, Surhuisterveen.
18.   Andries Hofstra, man, 65 jaar, Buitenpost.
19.   Andries de Boer, man, 65 jaar, Kootstertille.
20.   Berendina van Solkema, vrouw, 43, Buitenpost.
21.   Hinke Hermsen, vrouw, 69 jaar, Boelenslaan.
22.   Jaring Roosma, man, 63 jaar, Buitenpost.
23.   Joop Bekkema, man, 66 jaar, Harkema.
24.   John Huizing, man, 65 jaar, Buitenpost.
25.   Harry Dijkhuizen, man, 69 jaar, Boelenslaan.
26.   Jaap Jongejan, man, 64 jaar, Boelenslaan.
27.   Erik Gerbrands, man, 62 jaar, Buitenpost.
28.   Anne van der Heide, man, 57 jaar, Buitenpost.
29.   Jan Kloosterman, man, 74 jaar, Buitenpost.
30.   Jolle Kronenburg, man, 76 jaar, Buitenpost.
31.   Anneke Jongejan – Veenstra, vrouw, 65 jaar, Boelenslaan.
32.   Hieke Postma – Veenstra, vrouw, 69 jaar, Buitenpost.
Hieke Postma is onze lijstduwer. Vele mensen in de gemeente zullen zich Hieke nog herinneren als raadslid en wethouder. Toen ging ze voor een gemeente waarin mensen zélf kunnen kiezen hoe ze zich willen ontwikkelen en daar staat ze nu nog steeds voor. Hieke wil graag meewerken aan een sterke PvdA, landelijk, regionaal en in Achtkarspelen.

Dit bericht is terug te vinden via de zoekknop GR2014, KvdW.

Waar ben je naar op zoek?